Translate

søndag 27. mai 2012

Nydelig

For en deilig helg! Solen har skint uten stopp og vi har fartet rundt fra den ene kanten til den andre. På lørdag morgen sov prinsessene helt til syv. Kryss i taket. Og var så stille at jeg fikk sovet helt til åtte. Enda et kryss i taket. Verandadøren på vid gap og fuglekvitter inn i stua, mens jeg nøt morgenkaffen. Da mannen endelig hadde krabbet seg ut av dyna tok jeg turen på shoppingsenter (hurr!) for å kjøpe inn til bursdagene store M er invitert på, men endte opp både med ny sminke til meg, nye sko til lille M, bok til pappa, muffinsformer til bursdagen til store M og tre store buketter med peoner.

Fem minutter etter at jeg var innenfor døren hjemme var det servert lunsj og så var det å stappe bilen full av pakker, vesker og unger og reise opp til mor og far på vaffelbesøk. Måtte en liten tur innom post i butikk for å hente pakke fra bokklubben, men da kunne jeg jo glede barna med nye drikkeflasker og enda flere bøker som pappa kunne låne. Etter par timer og nydelige vafler (mer enn et par) hos mor og far bar det til Drammen til min manns tante og hennes respektive. Der var vi ti rundt bordet i et grillparty uten like. De er de beste vertene - ever! Ikke bare serverer de fantastisk mat - og drikke - men man koser seg alltid sånn sammen med de! Og man føler seg så velkommen. Lenge mellom hver gang vi lar jentene være oppe lenger enn halv åtte,men i går var en slik dag.
De sovnet begge i bilen på vei hjem.

Det ble også litt tid til Grand Prix når vi kom hjem, så jeg var i seng halv to. Fortsatt litt brisen. Og ble vekt av at jentene sto opp klokka åtte. Dobbeltkryss i taket.

I dag har mesteparten av dagen vært tilbrakt ute i solen. Vi er så heldige at vi er i gåavstand til badevann, så vi møtte lekekameratene til prinsessene i strandkanten i dag. Store M var først i bursdagsselskap men kom etterhvert inn i badedrakten og ut i vannet hun også. Bare jeg som er så pingle at jeg ikke tørr å bade...
Nå sitter vi her, jentene i seng, åpen verandadør, solvarme i kroppen og skal ta frem noe godt å spise og drikke. Vi kjenner begge på hvor nydelig det er med slike helger.

 Og det beste er: Det er fri i morgen også!! HURRA FOR PINSE!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar