Translate

mandag 28. mai 2012

Grei nok mandag

Hadde masse planer for dagen i dag. Da jeg la meg i går vel og merke. Etter en varm natt med lite søvn pga mareritt hos jentene, pusteproblemer hos mor pga allergi og søvnvansker pga varme både hos mor og far var jeg ganske så sur og grinete da jeg ble vekt av "Kan vi se på barne-tv" klokka fem på halv sju i dag morges. Ikke var det mulig å sove igjen etterpå heller ettersom jeg kun kunne puste gjennom munnen og senga var helt våt av svette. Litt suring og grining fra min side på morgenen med andre ord.

Men litt skriving og fire kaffekopper senere så fant jeg ut at slik kan man virkelig ikke gå hele dagen. Da poppet jeg en allergi pille ekstra. Kledde på jentene klærne og sendte de ut for å leke og kledde på meg treningstøyet og gikk ut for å løpe. Helt forferdelig. Bena fungerte som de skulle, men det var NATOs trangeste lunger. Jeg hadde heldigvis musikk på ørene så jeg slapp å høre på min egen sinnsyke hvesing. Men det deilige med løping er jo hvor fantastisk det er etterpå. Etter en dusj og saltvannskylling av nesen og tre runder med nesespray. Og øye dråper. Da kicket endorfinene inn :-)

Da kom energien tilbake. Og da ble det energi nok til tre klesvask. Støvsuging av leiligheten. Brødbakst og sjokoladekake. Stor middagsprosjekt med marinert kylling, risnudler med hjemmelaget karrisaus og linsesalat. Etterpå ble det tid for familien på sofaen med familiefilm og sjokoladekake.

Grei nok mandag det.



 Bilde fra sol.no


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar