Translate

fredag 4. mai 2012

Anti-janting

Jeg er kommet til et punkt i livet mitt hvor det ikke lenger betyr så mye hva andre mennesker tror om meg. Det vil si jeg, jeg har det sånn mesteparten av tiden. Innimellom kniper det litt. Da får jeg en sånn: "Huff, hva tenker de om meg nå". Men det betyr jo ingenting. Det eneste som betyr noe er at jeg er ærlig med meg selv og lever etter mine idealer. Når jeg har en sånn lav selvtillitsdag, da hjelper det godt med antijanteloven:

Du er enestående.

Du er mer verdt enn noen kan måle.

Du kan noe som er spesielt for deg.

Du har noe å gi andre.

Du har gjort noe du kan være stolt av.

Du har store ubrukte ressurser.

Du duger til noe.

Du kan godta andre.

Du har evner til å forstå og lære av andre.

Det er noen som er glad i deg.

 Du må huske på det: Alle er unike og vi har alle en oppgave her i verden. Bare vær deg selv!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar