Translate

tirsdag 1. mai 2012

60 spørsmål

Jeg leste et innlegg på bloggen til Linnea Myhre (www.linniiie.com). Hun hadde blitt inspirert av bloggen til Marielle (http://grayzine.no) og jeg fikk lyst til å gjøre det samme.

Synes du det er teit - slutt og les!

1. kor gamal er du om fem år?
43 -fantastisk egentlig!

2. kven var du minst to timar rundt i dag?
Hjemme. Og ute i friluft.

3. kor lang er du?
1,73

4. kva var den forrige filmen du såg?
Hummm. Vi ser så mye film at jeg er litt usikker på rekkefølgen. Tror det var Babymama (elsker Tina Fey - hysterisk).

5. kven ringte du sist?
Pappa

6. kven ringte deg sist?
Mannen min

7. kva stod på den forrige sms’en du fekk?
:-)

8. føretrekk du å ringa eller senda sms?
Sms -helt klart. Hater å snakke i telefonen. Litt underlig å tenke på at jeg en gang hadde jobb på sentralbord...

9. er dine foreldre gifte eller skilte?
Veldig gifte:-)

10. når såg du mamman din sist?
Under et døgn siden.

11. kva farge har du på augene?
Brune

12. når våkna du i dag?
06:30 - fridag...

13. kva er din favorittjulesang?
Jeg er julefanatiker. Juleforberedelsene pleier å begynne i juli. Plager ingen andre med det, men jeg koser meg så veldig med å begynne på kortene. Tenke ut og til tider lage gaver. Og skrive lister. Avhengig av å skrive lister. Å da må man jo ha musikk. Wenche Myhres julealbum går jo på repeat. Og Elvis "White Cristmas". Og Chris Rea "Driving Home For Christmas" pleier å sette meg i stemning. Vet ikke. Mange. Så lenge det er jul og musikk så tror jeg jeg liker det.

14. kva er din favorittplass?
Åh!! Så mange!! Kan ikke velge... Generelt sett så liker jeg å være på reisefot. Flyplasser for eksempel gjør meg veldig glad. Elsker museumer! Og biblioteker. Og bokhandlere. Antikvariater blir jo en blanding av de tre. Byparker. Og helt bestemt så eeeelsker jeg London. Sett meg i et antikvariat i London. Da gråter jeg av lykke tenker jeg.
("Oh - she is one of the partypeople!")

15. kva plass likar du minst?
Vaskerommet. Skulle kanskje sagt tannlegen,men hun er så hyggelig og har sånt et fint rosa kontor.

16. kvar trur du at du er om ti år?
Lykkelig (bombe)

17. kva skremte deg mest om natta som liten?
Drømmer

18. kva fekk deg til å le hardt seinast?
Mannen min. Elsker han for at han får meg til å le så ofte. Bestekompis!

19. kor stor er senga di?
Stor nok til to og allikevel få plass til nattbord på begge sider. Veldig viktig.

20. har du stasjonær eller bærbar datamaskin?
Bærbar

21. søv du med eller utan klede?
Uten, men med truse og sokker, så da kan man vel si både og. Er frysepinn så er avhengig av sokker, men svetter sånn om natta så kan ikke ha på t-skjorte eller pysj.

22. kor mange puter søv du med i senga?
Tre. Som er mine. Rundt omkring i senga. Fire hvis jeg tar med mannen sin. I tillegg ligger alltid en i backup ved siden av senga.

23. kor mange land har du budd i?
Ett (eller to hvis man regner Bergen som et annet land)

24. kvar har du budd?
Nittedal, Oslo, Bergen

25. likar du sko, sokkar eller berrføtt?
Ja til alt. Men er avhengig av sko. Som de fleste jenter. Og menn også egentlig. Ingen kan gå så lenge barføtt i Oslo.

26. er du sosial?
Litt

27. kva er din favorittis?
Sjokolade. Eller oreo. Eller vanilje med sjokoladebiter. Eller white chocolate chip. Og lollipop. Liker is helt enkelt.

28. kva er din favorittdessert?
Pudding

29. likar du kinamat?
Elsker "kinamat". Men fikk brekninger av det begge gangene jeg gikk gravid, så jeg har fått en forestilling om at det kanskje ikke er bra for kroppen min, så jeg spiser det ikke så ofte lenger.

30. likar du kaffe?
Avhengig

31. kva drikk du til frukost?
Kaffe

32. søv du på nokon spesiell måte?
Ja

33. kan du spela poker?
Jeg kunne det en gang. Har ikke prøvd på noen år (18 år faktisk) så jeg vet ikke om jeg husker hvordan man gjør det.

34. likar du å kosa?
Ja

35. er du eit avhengighetsmenneske?
Ja. Se punkt 13, 21, 25 og 30.

36. kjenner du nokon med samme bursdag som deg?
Ja. Shakespeare. Og Shirley Temple. Blir kanskje feil å si jeg kjenner de. Men jeg kjenner til de. Det får holde.

37. vil du ha born?
Har to. Og ja - jeg vil ha de.

38. kan du nokon andre språk enn norsk?
Jeg kan engelsk. Og når jeg er dritings snakker jeg både fransk og tysk.

39. har du nokon gong vore i ein ambulanse?
Flere ganger

40. føretrekk du havet eller eit basseng?
Jeg liker best badekaret.

41. kva brukar du helst pengar på?
Bøker (again - partypeople!)

42. eig du dyre smykker?
Ja. Tror det.

43. kva er ditt favorittprogram på tv?
Blir som sagt mest film her i gården. Hvis ikke så blir det helt klart "Game of Thrones". Og "Pan Am". Og "How I met your mother".

44. kan du rulla med tunga?
Ja.

45. kven er den morsommaste personen du kjenner?
Mannen min. Og bestevenninna mi.

46. søv du med kosedyr?
Ja, kan vel kanskje kalle mannen min for et kosedyr. Når han ikke hører. (Don't tell him)

47. kva har du som ringelyd?
Det er en melodi.

48. har du klesplagg frå du var liten?
Ja. Et skaut. Og et forkle. Men bruker de ikke så mye nå om dagen

49. kva har du nærast deg no som er raudt?
Det er noe rødt på Stephen King boken som ligger på stuebordet.

50. flørtar du mykje?
Har fått høre at folk av begge kjønn oppfatter meg som flørtete. Men det er i tilfellet ikke meningen.

51. kan du bytta olje på bilen?
Jeg kan helle på mer. Alt annet tar mannen seg av. Hvis jeg må vaske klær for fire (to som trener mye og to under 7 år) da kan han f***meg ta seg av den j**** bilen.

52. har du fått ei fartsbot nokon gong?
Nei

53. kva var den forrige boka du leste?

"Oprah" av Kitty Kelly og "What the Bleep do we know". Pleier som oftest å holde på med to bøker på en gang. Eller tre.

54. leser du avisa?
Nei

55. abonnerer du på noko magasin?
Nei.
.
56. dansar du i bilen?
Ikke plass sånn som jeg danser.

57. kva for radiostasjon høyrte du på seinast?
Vet ikke. Var i bilen og eldste jenta ville ha "musiiiiikk". Vet bare at det var høyt og mye rytmeboks.

58. kva var det siste du skreiv ned på eit papir?
Husk på onsdag.
.
59. når var du i kyrkja sist?
Er ikke helt sikker. Julaften tror jeg.

60. er du lykkelig?
Jupp. Opptil flere ganger om dagen. Flink sånn. Og ja - det kan være irriterende.






2 kommentarer: