Translate

onsdag 8. august 2012

Los Angeles (lørdag 07.juli) - Shoppingdagen

Vi kunne sove litt lengre denne dagen ettersom planen for dagen var shopping og sightseeing. Jeg var oppe klokka åtte og Frøkna sto opp halv ni. En dusj, morgenstell og den obligatoriske kaffen senere så tok vi turen ned på Westfield Shoppingmall. Først litt shopping, så frokost på Subway, og så litt shopping igjen.

Handlet mye til jentene mine, men jeg har i tillegg klart å kjøpe 3 hvite kjoler til meg selv. Ja, jeg har en svakhet for hvite kjoler. Ble til slutt en del poser og ble ferdig med gavehandlingen også. Så tok vi bilen tilbake til hotellet.

Vi ble nødt til å skifte på hotellet for dagen var i ferd med å bli varm. Nok en tur innom consiergen for å sjekke hvor og når hop-on hop-off bussen gikk. Det viste seg at bussen stoppet rett utenfor hotellet. Vi sto der i maks fem minutter før bussen kom. Off to a flying start. Vi var mest interessert i å få med oss den ruten som kjører opp til Walk of Fame, så vi måtte bytte buss bak politistasjonen.
Der ble vi stående rett ved siden av en kraftstasjon i en halvtime.

På denne hyggelige plassen sto vi en halvtime. Var bekymret for om jeg skulle få selvlysende tenner.

Da vi endelig kom oss videre, kjørte vi gjennom Rodeo Drive og etterhvert opp til the Walk of Fame. Vi gikk av på begynnelsen av gaten og gikk oppover. Vi var så tissatrengte at vi ble nødt til å stikke innom en pub. Snek oss ut igjen for toalettet var egentlig for gjester. Det som slo oss når vi gikk oppover gaten, var hvor luguber den var. Mye "adult entertainment" for å si det sånn. Vi var sultne så vi stoppet på en bar/restaurant som het "The lucky devils".

Wow lizzom!

Vi kjøpte hver vår pepperonipizza og cola. Veldig god. Noe som har slått oss på denne reisen er det bra servicenivået som er overalt hvor du spiser ute. De sjekker alltid hvordan du synes maten er og regningen kommer med en gang du er ferdig. Null venting, "all smiles"! Etter å ha benyttet oss av fasilitetene gikk vi videre opp the Walk of Fame. Tok bilder av noen stjerner underveis.

Lucky Devils

Ved Chinese Theater gikk vi ombord i bussen igjen.

Grauman's Chinese Theater

Det er ikke så mye å se på disse sightseeing rutene som det har vært i de andre byene vi har vært i. Stort sett berømte restauranter og butikker og hvem  som handler /spiser der. Vi bestemte oss allikevel for å bytte rute og ta den hele veien rundt tilbake til hotellet for å få noe igjen for de 40 $ vi hadde betalt for billetten. Vi fikk sett noen bygninger der det var spillt inn noen filmer (Die Hard 1, Terminator, Moonlighting), men det var stort sett det.

Dette er bygningen hvor Bruce Willis redder verden i Die Hard 1

Dessverre så viste det seg at dette var siste ruten for kvelden og den stoppet nede ved Santa Monica Beach. Frøkna tilta i vinkel på sjåføren som ikke hadde sagt et ord til oss om dette, noe som var veldig berettiget for vi ville jo virkelig ha gått av ved hotellet vårt hvis vi hadde visst at vi ikke ville komme oss tilbake. I stedet så sto vi der forfrosne (ikke noe tak på bussen), tissatrengte, sultne, slitne og sinte. Satte oss ned på en trapp for å diskutere hvordan vi kjappest skulle komme oss tilbake til hotellet., da stoppet det en taxi fem meter fra oss for å sleppe av et par. Vi løp bort og banket på ruta og han tok oss opp til hotellet for 26 $. Det ble dyre sightseeing billetter, men herregud hvor verdt det var den taxien i det vi stormet inn i resepsjonen og inn på toalettet i lobbyen. Rakk det såvidt. Vi var så gjennomfrosne at vi var nødt til å gå i baren og kjøpe oss en kakao. Det gjorde godt. Litt kakao og litt effektiv pakking gjorde vi at vi fikk varmen i kroppen igjen. Halv elleve gikk vi opp på bensinstasjon og fyllte hver vår pose med potetgull, sjokolade og drikke. Så var det å få pakket nesten ferdig. Vår siste kveld i L.A. ble tilbrakt på sengene foran tv'n mens vi momsa godis. :-)