Translate

søndag 30. september 2012

Deilig helg

Denne helgen tok mannen med seg eldste jenta med på overnattingstur i skogen. Minstejenta er fortsatt litt for liten til å klare å gå en mil på egen hånd, så Lille M og jeg ble hjemme. Men vi har hatt en magisk helg. I går dro vi ned til byen og handlet litt barneklær og hun fikk velge seg akkurat den kjolen hun hadde lyst på. Veien til et pikehjerte :-)

Lille M er akkurat like glad i parker og fontener som mor, så vi gikk på fontene jakt. Etter en liten sjokoladepause ruslet vi til kirkeristen for å besøke den fantastiske lille butikken Pachamama Stener og Krystaller. Vakker liten perle. Og en magisk opplevelse for Lille M. Og da vi gikk forbi Domkirken fikk vi se et brudepar på kirketrappa. Tror Lille M sin kjake datt ned på tredje knappehull. Noe av det vakreste hun har sett tydeligvis. Hele veien til trikken nede ved Stortinget snakket hun om brudekjoler. En trikketur senere var vi i Vigelandsparken og vesla fikk gleden av å ta på Sinnataggen (som er hennes favoritt) og rusle rundt og se på alle de fine trærne og statuene. Veldig sliten jente, så hun takket nei til McDonalds og ville bare hjem, så vi dro hjem og hadde pølse og sjokoladefest til barnetv. Avsluttet kvelden med et langt bad mens jeg leste høyt fra Gullivers reiser. Det var en sliten jentunge som sovnet momentant.

Og hun sov helt til åtte! Jeg våknet av en kald hånd på låret mitt. "Mamma vet du ikke at det er morgen?" En deilig rolig morgen og frokost med stearinlys, før vi kledde på oss og dro ut. Vi har vandret langs Alnaelva, plukket stener og matet ender i solen.
Tur i deilige høstsolen

Vakkert i Groruddalen

Avsluttet turen med en is til hver av oss før vi satte oss på bussen opp til Momo. Deilig sjokolade kake i magen da momo kjørte oss hjem. Nå er det på tide å spise middag og de to skogsvandrerene er hjemme igjen, så nå blir det familiekveld for alle pengene!

Har fått ladet opp etter en vanskelig uke og kjenner det blir greit å starte opp en ny uke i morgen.