Translate

fredag 27. juli 2012

New York (mandag 25.juni) - Handledagen

Våknet i åttetiden av at Frøkna hadde vært nede og hentet kaffe. Deilig! Vi dusjet, jeg fikk gjort litt yoga og så var det sekken på ryggen og ut i verden. Vi startet dagen med en busstur ut i Harlem, hvor vi fikk med oss Cathedral of St John the Divine, President Grant's Tomb, George Washington Bridge, Apollo Theater, Malcom X Boulevard.

President Grant's Tomb

Katedralen

Nede på Times Square igjen spiste vi frokost på Applebees (utrolig deilig måltid!), før vi dro for å handle på Macys.

Her handlet vi

Her handlet vi ikke

Bybildet - taxier overalt, hele tiden

Etter en større handlerunde dro vi tilbake på hotellet med posene og tok en liten mini break (så på tv i sengene) før vi dro ut igjen. Denne gangen tok vi the subway ned til Christopher Street i Greenwich Village. På vei ut av banen oppdaget vi at himmelen har åpnet slusene og det styrtregnet. Det var ventet ettersom det hadde vært ganske lummert det siste døgnet, men vi var usikre på hva vi skulle gjøre. Vi sto og ventet litt , men bestemt oss etterhvert for en rask spurt over veien til Starbucks. Maks ti sekunder senere sto vi inne på Starbucks, søkkvåte men lykkelige, ettersom vi var i nærheten av toalett, lattè og coffee cake. Da ordner alt seg vet jeg... :-)
Da regnet roet seg spasert vi gjennom Greenwich Village og ned gjennom Soho.

Fasinerende med disse branntrappene overalt

I Bleeker street fikk jeg handlet noen cd'er og vi var innom noen andre småsjapper på veien.(Ble noen få plagg, solbriller, neglelakker osv. Stæsj, med andre ord!) . Middagen ble inntatt på McDonalds. Vi gikk Broadway nesten til enden. Da var vi slitne og var nødt til å finne en Subway igjen.

En liten tur innom vår lokale Deli for å hamstre sjokkis og vann og så kræsjlande i senga.
Digg å slenge en titt bort på alle posene før jeg sovnet...:-)