Translate

onsdag 15. mai 2013

Dag 21 - Din verste uvane
Jeg har noen uvaner og jeg vet det. 
Det rare er at det jeg irriterer meg mest over i andre er også mine egne uvaner.
Og den verste? Helt klart å avbryte andre. Aaaarghh! Dette irriterer meg noe vanvittig. Det avslører at du er mer i ditt eget hode enn du faktisk lytter til personen du snakker med. 

Når noen stadig vekk avbryter deg, så føler man at det man sier faktisk ikke betyr noe for personen man snakker med og det kan være ganske sårende. Og så gjør jeg det selv! Helt forferdelig uvane. Men jeg jobber med det. Jeg har gitt meg selv et løfte om å bli en bedre lytter. 

Og jeg har blitt bedre. Det er fortsatt lett å glemme seg når vi snakker om ting jeg brenner for. Eller hvis folk er veldig omstendige og langsomme. Men jeg klarer som oftest å å stoppe meg selv før jeg avbryter. Og når ikke gjør det ber jeg om unnskyldning. 

Men for alle dere som måtte bli frustrert på grunn av meg - unnskyld. Jobber med saken.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar