Translate

søndag 7. april 2013

Ikke la det stoppe deg

I dag fikk jeg endelig rotet meg tilbake på gymmen. Og så var det stengt. Sto flere oppgitte sjeler utenfor døren. Tydeligvis en som forsov seg i dag. Gadd ikke stå der. Dro hjem og gjorde husarbeid i stedet.

 Egentlig skulle dette være siste uke på Fat Attack, men livet kom litt i veien gitt. Så jeg tar en uke til. Har ikke fått trent en eneste gang, og uten trening - ingen fremgang. Jeg har tidligere slanket meg tynn, men i dårlig form. Jeg har også trent meg i knallform, men fortsatt hatt det ekstra fettlaget som gjør at buksene sitter dårlig. Denne gangen - it's all different!! Å trene samtidig som du har kostholdet på plass, det er beinhardt for viljestyrken, men jaggu gir det resultater. :-)

De aller fleste av vennene min trener ikke. Ikke rart egentlig. Jeg var en gang en av de. Og jeg satt i dag og tenkte på hva det var som stoppet meg. Faktisk var en av tingene den ubehagelige følelsen av å gå inn på gymmen. Jeg tenkte at alle ville se på meg. At alle de flinke menneskene ville se på meg å tenke tanker som.... Jeg vet egentlig ikke hva. Jeg bare følte meg aaaalt for synlig. Så her er tre tips for hvordan man klarer å komme seg på gymmen:

1. De første gangene gjør du lurt i å dra på tidspunkt hvor det ikke er helt fullt. Når det er stille og rolig og lite folk og de aller største ruslebiffene fortsatt er hjemme, føles det lettere og man blir litt mer veltilpass.

2. De aller fleste sentre tilbyr en prøvetime med instruktør. Hvis du får en proff til å hjelpe deg med et opplegg vil sommerfuglene forsvinne fordi du vet hva du gjør. Og ikke minst, alt det som så ut som torturredskaper tidligere vil nå ble fornuftige treningsredskaper. Har ikke ditt senter dette tilbudet så invester i en PT. Og har de ikke dette heller, så allier deg med en venne eller venninne - strenght in numbers.

3. Ha en plan. Fail to plan is plan to fail. Ikke gå på gymmen og tenk at du bare skal trene. Vit hva du skal trene og hvor lenge. Dette gjør deg tryggere. Og ikke minst, så blir treningen 99% mer effektiv.

Nå er det på å få rompa opp av sofaen og ut å trene!! Og husk, når du er på gymmen og du ser en ny sjel som ser litt utilpass ut, send et smil. :-)




1 kommentar:

  1. Tusen takk, snupp!
    Det er terapi for meg å skrive ha jeg føler.... og som bestevenninner har vi opplevd sorg før, så vi vet hvordan vi føler, om du skjønner. Det er far til venninen min som gikk bort.
    Og tenk!
    Jeg så på tlf etter kirken at blokkert nummer hadde ringt flere ganger. Jeg trodde det var en selger..Jeg er alltid alt for hyggelig med selgere, blir aldri kvitt dem, men denne gangen ble jeg irritert og svarte JA?! kjempehøyt, og med DEN irriterte stemmen..
    Så var det invitasjon til jobbintervju på drømmejobben.
    Flaut?!!
    Snakker om å gå fra trist til superglad på sekunder.....
    Så nå har jeg litt av en jobb foran meg, all forbereding vet du, nesten som å gå på date. Alt fra hårstyling til fotfiling.
    Intervjuet er på torsdag.
    Wish me luck!
    Klem, M
    Ps. Håper alt er vel med deg, forfatterfruevenn!

    SvarSlett