Translate

onsdag 13. mars 2013

Matpakka

Jeg forsøker å finne noen alternativer til ungenes matpakker om dagen. Har noen veldig fine matbokser med tre rom, så det er lett å sende med ting som nøtter, blåbær, oppskåret frukt og så videre. Men så var det de evindelige brødmåltidene. Man kan lage mange fine matpakker med f.eks lomper, tortilla eller pita, men i morgen tenkte jeg at jeg skulle forsøke matmuffins. Har googlet litt og funnet litt forskjellige oppskrifter. Denne her som jeg bestemte meg for å forsøke fant jeg på klikk.no. (som anbefales for matinspirasjon!)

 

Matmuffins

Ingredienser
75 g smør
4 dl hvetemel
4 dl sammalt hvete
4 stk egg
3 dl vann
1 ts salt
2 ss bakepulver
200 g hakket chorizo
150 g fetaost i terninger

Fremgangsmåte
Smelt smøret og tilsett vannet.

Bland sammen alt det tørre. Ha i egg og resten av væsken, blandes til en tykk røre.

Vend inn chorizo og fetaost.

Ha muffinsrøra i muffinsformer, 12 store eller 24 små.

Stekes på 220 grader i ca. 15–20 minutter, avhengig av om du lager store eller små.

Tips!
Erstatt 2 dl av det sammalte melet med havregryn. Du kan fylle muffinsene med nesten hva som helst. Skinke, ost eller soltørkede tomater smaker fantastisk.



2 kommentarer:

  1. Heisan, var dere på møte i Forfatterfrueforeningen i går?
    Jeg er litt i en annen verden for tiden, hvis du ser bloggen min, så skjønner du sikkert....
    Ellers føler jeg at skrivingen er et eneste virvar, for jeg har scener og dialoger og happenings "all over the place".... Jeg håper på å få plassert de riktig, men etter skrivekurset fikk jeg iallefall åpnet øynene for at antagonisen må være litt mer tilstede for å skape konflikt i fortellingen.
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem, M

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sendte deg et svar på bloggen din jeg :-)

      Slett