Translate

søndag 24. mars 2013

Hvis jeg kunne gå tilbake i tid

Jeg er veldig fornøyd med livet mitt. 
Deilig å endelig ha kommet til en plass i livet hvor jeg er fornøyd med meg selv. Ikke at jeg ikke ser forbedringspotensiale i meg selv eller livet mitt, og ikke at jeg mener jeg nå er perfekt. Men jeg er fornøyd. Jeg har det bra. Med livet mitt og med meg selv.

Når jeg sitter slik og kjenner på at alt er greit egentlig, også de tøffe tingene er greit, så skulle jeg noen ganger ønske at jeg hadde kommet hit litt fortere. Hvis jeg kunnet reise tilbake i tid for å ta en liten prat med meg selv er det noen ting jeg gjerne ville ha tatt opp med den yngre utgaven av meg selv.

1. Vær deg selv. Ikke vær så bekymret for å ikke passe inn.

2. Ingen bryr seg. Alle er stort sett bekymret for seg selv. Så det er ikke så nøye.

3. Du kan ikke tilfredsstille alle.

4. Mat er medisin.

5.Vit hva du er verdt.

6. Det koster å vokse, ikke vær så redd for å ta noen sjanser i livet.

7.Stol på magefølelsen. Den er riktig 99% av gangene.

Hvis disse punktene hadde blitt en sannhet litt tidligere i livet så hadde jeg unngått mye smerte og unngått mye tapt tid. Men det er som det er. Jeg er takknemlig for å i hvert fall endelig ha forstått alle disse punktene.



Og da er det at det går opp for meg. Jeg har den yngre utgaven av meg selv her! Rett foran meg! Døtrene mine! 
Det er det som er jobben min, å lære dem disse punktene. Gjør dem litt mer uredde enn jeg selv var. Å gjøre dem trygge nok til å kaste seg ut i verden, men allikevel oppgående nok til å klare å ta vare på seg selv når de gjør det. Hjelpe dem med å bygge selvtillit og selvfølelse. 

Og etterhvert - det vanskeligste av alt - tørre å la dem fly med egne vinger.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar