Translate

søndag 29. april 2012

Intimsone

Vi er ganske forskjellige vi mennesker. Artige det der. Eller ikke. Ikke alltid i hvertfall. Var på treningssenteret og hadde bestemt meg for en intervalløkt på mølla. Har i en periode hatt strekk i ryggen, så nå gledet jeg meg virkelig til å  "ta den helt ut". Trives best på møllene bakerst inn mot veggen. Av naturlige grunner egentlig. Blir ganske paranoid når jeg løper rett foran et mannfolk. Spesielt en som ikke løper,men bare rusler i bedagelig tempo. Får det får meg hver gang at vedkommende er mer opptatt av å glane på rompa mi enn å trene. Vel, anywho, akkurat denne dagen var det ingen på møllene. Var der da det åpnet på lørdagen og det var helt tomt. DEEEEILIG!!! Bakerst er det 7 møller på rekke og jeg stelte meg på mølle nummer 2. Mens jeg står og varmer opp begynner det å komme folk inn på senteret. Ikke mye, men en og annen earlybird. Og så kommer han. Han jeg kjenner igjen. Han som gir meg klump i magen. "Å nei! Bare han ikke skal trene på en tredemølle idag. Gud vær så snill. Kan ikke du ta en alvorsprat med han. Si til han at han mååå gå på ellipse maskinen. Eller sykkel. Eller romaskin. Eller enda bedre. Få han til å gå hjem!" Men nei...

Mannen er kanskje 1,55 høy og er fra India eller nærliggende område. Han er sikkert en trivelig kar. Helt sikkert veldig ok å ha en samtale med. Men hjelpe meg!! Man kan ikke trene med denne mannen i nærheten. For det første - han har ikke snev av intimsone! Når det er 7 møller og nummer 2 er opptatt, da er det vel naturlig å gå på mølle 4, 5, 6, eller 7. Neeeeida. Han stiller seg på mølle nummer 1. Det er ingen andre møller i bruk på andre siden av meg eller rekken foran meg. Allikevel føles det altså helt naturlig for mannen å stelle seg på møllen helt inn til meg. Kunne fint hatt en grei økt allikevel jeg, altså, hadde vært slik at denne mannen gikk, ruslet, jogget eller løp på mølla. Men han gjør ikke det vet du! Han turner! You heard me! Han turner!! Han setter nivået på 5 som er "rusle-nivå" og begynner å løpe baklengs. Og så plutselig løper han sidelengs. Så forlengs med høye knær. Så baklengs igjen. Så sidelengs i tre minutter med ansiktet sitt under en meter fra meg, mens han nistirrer. Jeg bruker mye tid om dagen på å jobbe med meg selv. Finne roen kan du si. Dette hjelper ikke! Jeg kan love at det er veldig sjelden jeg har lyst å dytte albuen min inn i kjeften på et annet menneske, men dette - det er en av de gangene!

Ahhh... trening gir slik sinnsro!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar