Translate

onsdag 25. april 2012

En tid full av løfter

Det er kommet knopper på kirsebærtrærne i borettslaget. Den lille bjørka på tunet har bittesmå, lysegrønne blader.  Og selv om vinden tidevis river i grenene og himmelen veksler mellom stålgrå og lyseblå, så ligger det et løfte om en kommende sommer i luften. Jeg elsker denne tiden på året. April er deilig!! Man har hele den fine sommeren foran seg. Det er som om hele verden hvisker "Snart...snart...". Innimellom kan man ta av seg jakke og gå i t-skjorte for i neste øyeblikk ønske at ikke stillongsen lå igjen hjemme. Været er ustabilt vekslenede mellom varmt og kaldt, vind, regn og sol. Dette er den tiden på året man som oftest opplever solregn. Og dermed også fantastiske forhold for regnbuer. Jeg så faktisk en i går. Med våren kommer regnbuene. Og med våren våkner naturen som igjen bringer med seg fargene.
Jeg føler jeg våkner til liv igjen! Så  nå skal jeg ut og titte på skyene og gresset som spirer. Og kanskje til og med plukke meg noen hvitveis. Og bare nyyyte våren.


1 kommentar:

  1. Nå nærmer vi oss den blåtimen. Det regner og jeg må ut, men det er endelig over 10 varmegrader og da lukter det nydelig nå om våren! Takk for en nydelig påminnelse om hvor deilig det er med vår :o)

    SvarSlett