Translate

søndag 30. desember 2012

Stille

Det ble stille på bloggen i førjulstida. Jeg fikk influensa og så bihulebetennelse og så fikk minstemann influensa også. Det var ikke bare på bloggen det var stille for å si det sånn. Ingenting ble gjort. Det fyllte seg opp på vaskerommet, ingen julegaver ble kjøpt inn, støvballer samlet seg i hjørnene og det ble ikke bakt en eneste julekake. 

En god ting at vi hadde startet juleforberedelsene tidlig. Hadde det ikke vært for den snille mannen min så hadde det ikke blitt jul i det hele tatt. Han holdt fortet mens jeg var syk og han kjørte meg rundt på lille julaften slik at jeg rakk det viktigste. Og det var tomt for edelgran da vi kom oss ut for å kjøpe tre på lille julaften så det ble en stor gran i stedet. Den drøsser som et lite helvete, men lukter himmelsk!


Vi kom i mål. Den siste julegaven ble sendt i posten på julaften morgen, men vi klarte det. Og etter det har hver eneste dag vært fyllt med jul, jul og atter deilig jul! 

Dette er den første dagen vi ikke skulle noe. Bortsett fra mannen da, som jobber. Jentene og jeg har kost oss med julemorgen på barne-tv, julegrøt, julemusikk, ligge på gulvet og tegnet fantasijuletre. Nå ser jentene julefilm, og jeg ser på med et halvt øye mens jeg skriver.

Håper dere alle har hatt en magisk julaften og en deilig romjul!
Riktig God Jul!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar