Translate

søndag 4. november 2012

Gravid

Nå igjen! Nei - jeg er ikke gravid. Men jeg er blitt stilt spørsmålet: "Er du gravid?" Igjen. For sjette gang i år! Sjette!! Hva er det med folk? Jeg er virkelig ikke feit. Har en helt normal kvinnekropp. Jeg skjønner ikke hva det er... Og hvorfor synes folk at det er ok å spørre?

Jeg er veldig forsiktig med dette spørsmålet. Selv når vedkommende har en mage som ruver på en tynn kropp, en vraltende gange, sukker over ryggsmerter i korsryggen og går stadig vekk for å ta tissepauser er jeg forsiktig med dette spørsmålet. Men slik føler tydligvis ikke alle det. Her er det fritt fram med:
"Neimen så koselig, er det en liten en på vei?"
"Kødder du? Nei, det er ikke en liten en på vei." Kanskje bortsett fra en liten rett høyre.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar