Translate

søndag 26. august 2012

Å bære hjertet på utsiden av kroppen

Det er rart det der med å være mamma. Å være mamma er mange ting, men det gir også en sterk følelse av sårbarhet.

Nå om dagen som livet er litt tøft, er dette det jeg kjenner mest på. Mitt behov for å beskytte de, ta de i armene mine og bære de gjennom resten av livet. Men det kan jeg ikke. De skal leve sitt eget liv med sine egne opplevelser og sine egne følelser. På den måten vokser de opp til selvstendige mennesker. Alt jeg kan gjøre er å være der.

Jeg jobber med det. Akseptere at jeg ikke kan være en buffer mot verden for alltid. At de må få se hvordan ting egentlig er og lære hvordan ting henger sammen. Selvom det er vanskelig. Men jeg er her med kjærligheten min og mammahjertet og håper det holder.

Til alle mammaer der ute, som har vært der før meg: Mitt hjerte går ut til dere!


~ Making the decision to have a child is momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body ~

 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar